INTRO

CEL

Główny:
Budowanie koordynacji i sprawności psychofizycznej uczestników.

Uświadomienie zagrożeń mogących nas spotkać na ulicy.

 

Dodatkowe:
Wzmocnienie ciała i poprawa kondycji fizycznej.

 

PRZEZNACZENIE

Kurs przeznaczony dla osób niezwiązanych ze sportami walki lub mającymi długą przerwę w treningu. Intensywność i tematyka dobrana zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn.

ZAKRES UMIEJĘTNOŚCI


Teoria:

  • aktualne zagrożenia ulicy;
  • komunikacja werbalna i niewerbalna;
  • użycie przedmiotów codziennego użytku do wzmocnienia ciosu;
  • obrona przed atakiem nożem, pałką;
  • deeskalacja agresji drugiego człowieka;
  • obrona przed dwoma napastnikami;

Praktyka:

  • rozwinięcie pracy na trójkącie żeńskim i męskim;
  • nauka maksymalnie czteroetapowych kombinacji uderzeń;
  • podstawy obrony przed nożem;
  • obrona przed duszeniem;
  • obrona przed atakiem głową;
  • obrona przez atakiem na nogi;
  • płynne poruszanie się w obronie;
  • obrona przed kopnięciem;
  • zadanie kopnięcia czubem, low kick wewnętrzny i zewnętrzny;
  • pierwsze podstawy obrony w parterze;

    WARUNKI DODATKOWE

    Intensywność ćwiczeń dostosowana jest do średniej wydolności fizycznej grupy. Nowy materiał wprowadzany jest raz w tygodniu – drugi raz w tygodniu poświęcony jest jego utrwaleniu. Każdy trening rozpoczyna się rozgrzewką i kończy ćwiczeniami rozciągającymi. W trakcie treningu pojawiają się również ćwiczenia aerobowe.  Korygowanie błędów odbywa się na bieżąco z intensywnością uzależnioną od liczebności grupy. Zajęcia w grupach mieszanych, nie większych niż 12-14 osób. Minimalny wiek uczestnika to 18 lat.

    SEMI

    CEL

    Główny:
    Aktualizacja i utrwalenie wiedzy z zakresu zagrożeń związanych z agresją występującą na ulicy. 

    Dodatkowy:
    Wzmocnienie ciała i poprawa kondycji fizycznej uczestników. Wyrównanie i standaryzacja poziomu wykonywanych sekwencji ruchowych i ćwiczeń. Przygotowanie do wejścia w struktury MDS.

     

    PRZEZNACZENIE

    Kurs przeznaczony dla osób związanych ze sportami walki lub mających dłuższą przerwę w treningu. Intensywności i tematyka dobrana zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn.

    ZAKRES UMIEJĘTNOŚCI
    Teoria:

    • aktualne zagrożenia ulicy;
    • komunikacja werbalna i niewerbalna;
    • użycie przedmiotów codziennego użytku dla wzmocnienia ciosu;
    • obrona przed atakiem nożem, pałką;
    • deeskalacja agresji u drugiego człowieka;
    • obrona przed wieloma napastnikami;
    • stres i jego wpływ na funkcjonowanie człowieka;
    • kształtowanie silnej woli;
    • taktyka i metodyka walki;
    • punkty witalne spustowe i zastosowanie ich w samoobronie;
    • nauka udzielania pierwszej pomocy;

    Praktyka:

    • poruszanie się w 8 poznanych kierunkach;
    • uderzenia i bloki;
    • technika nożna niskich i wysokich kopnięć;
    • nauka padów i podcięć;
    • nauka uwolnienia się z duszenia, chwytów i obchwytów;
    • zastosowanie przechwytów;
    • uderzenia szokujące ręczne i nożne;
    • uderzenia łokciem;
    • kopnięcia kolanem;
    • podstawy walki w parterze;
    • praca z kijem krótkim, pałką teleskopową, nożem;
    • płynne poruszanie się w ataku i obronie;
    • techniki duszenia w stójce;
    • techniki obory i ataku głową;
    • techniki ręczne oraz ich kombinacje (prace z partnerem lub w grupie);
    • podcięcia i obalenia;
    • bojowe ataki w kilku kierunkach;
    • ćwiczenia oddechowe i psychofizyczne;
    • ćwiczenia rozciągające;
    • umiejętność zastosowania powyższych technik w obronie i ataku prawo jak i lewo stronnym;

    WARUNKI DODATKOWE

    Intensywność ćwiczeń dostosowana jest do średniej wydolności fizycznej grupy. Nowy materiał wprowadzany jest raz w tygodniu – drugi raz w tygodniu poświęcony jest jego utrwaleniu. Każdy trening rozpoczyna się rozgrzewką i kończy ćwiczeniami rozciągającymi. W trakcie treningu pojawiają się również ćwiczenia aerobowe. Większość ćwiczeń odbywa się w interakcji z partnerem.  Korygowanie błędów odbywa się na bieżąco z intensywnością uzależnioną od liczebności grupy. Zajęcia w grupach mieszanych nie większych niż 12-14 osób. Minimalny wiek kursanta to 18 lat.

    TEENAGER

    CEL

    Główny:
    Zdobycie wiedzy z zakresu zagrożeń związanych z agresją występującą na ulicy oraz wśród rówieśników. 

    Dodatkowy:
    Wzmocnienie ciała, budowanie koordynacji ruchowej, panowanie nad własnymi emocjami, deeskalacja konfliktu oraz umiejętność obrony przedmiotami codziennego użytku.

     

    PRZEZNACZENIE

    Kurs przeznaczony dla uczestników w wieku 12-18 lat zafascynowanych różnymi formami walk i samoobrony. Intensywność i tematyka odpowiednia zarówno dla dziewcząt, jak i chłopców.

    ZAKRES UMIEJĘTNOŚCI


    Teoria:

    • aktualne zagrożenia ulicy;
    • komunikacja werbalna i niewerbalna;
    • użycie przedmiotów codziennego użytku do wzmocnienia ciosu;
    • obrona przed atakiem nożem, pałką;
    • deeskalacja agresji drugiego człowieka;
    • obrona przed dwoma napastnikami;

    Praktyka:

    • rozwinięcie pracy na trójkącie żeńskim i męskim;
    • nauka maksymalnie czteroetapowych kombinacji uderzeń;
    • podstawy obrony przed nożem;
    • obrona przed duszeniem;
    • obrona przed atakiem głową;
    • obrona przez atakiem na nogi;
    • płynne poruszanie się w obronie;
    • obrona przed kopnięciem;
    • zadanie kopnięcia czubem, low kick wewnętrzny i zewnętrzny;
    • pierwsze podstawy obrony w parterze;

      WARUNKI DODATKOWE

      Intensywność ćwiczeń dostosowana jest do średniej wydolności fizycznej grupy. Nowy materiał wprowadzany jest raz w tygodniu – drugi raz w tygodniu poświęcony jest jego utrwaleniu. Każdy trening rozpoczyna się rozgrzewką i kończy ćwiczeniami rozciągającymi. W trakcie treningu pojawiają się również ćwiczenia aerobowe. Większość ćwiczeń prowadzona jest w interakcji z partnerem.  Korygowanie błędów odbywa się na bieżąco z intensywnością uzależnioną od liczebności grupy. Zajęcia w grupach mieszanych nie większych niż 12-14 osób. Pierwsze zajęcia odbywają się w towarzystwie opiekuna prawnego, który udzieli zgody pisemnej na udział dziecka w zajęciach.